Millal tulla füsioterapeudi vastuvõtule?

Arsti või treeneri soovitusel

Arstid ja treenerid tegelevad inimese tervisega iga päev. Nad näevad aastate jooksul väga palju vigastusi ja traumasid. Neil on kogemustepagas, kuidas antud olukorras toimida ning kuidas oleks võimalik kõige kiiremini paraneda.

Enne plaanilist operatsioon

Kui arst on määranud juba operatsiooni aja, siis on väga mõistlik ennast selleks ette valmistada. Mida paremas seisus on lihaskond enne lõikust, seda kiiremini ja väiksemate vaevustega patsient taastub. Võib ka juhtuda, et õigete harjutustega on võimalik mõnda operatsiooni kas edasi lükata või isegi vältida.

Pärast operatsiooni

Selleks et operatsioonist võimalikult kiiresti paraneda, on ülioluline hakata õigel ajal ja õigeid harjutusi tegema. Lihaste kõhetumine, liikumatusest tingitud liigesjäikus või liiga varajasest koormamisest tekkinud tüsistused on sageli paranemisele takistuseks. Tähelepanuta ei saa jätta ka operatsiooniarmi.

Pärast kipsi paigaldamist

Luumurd vajab kokkukasvamiseks aega ning rahu, see tagatakse kas lahase, ortoosi või piirkonna liikumatuna hoidmisega. Inimese ülejäänud luud-liikmed on aga terved ning nende aktiveerimine aitab kiiremini paraneda ka vigastatud kohal. Õigel ajal tehtud spetsiaalsed harjutused tagavad parima traumajärgse taastumise.

Pärast kipsi eemaldamist

Kipslahas taksitab kahjustatud piirkonna liikumist. Pikka aega liikumatu olek teeb liigese kangeks ning selle liikuvus on pärast kipsi eemaldamist piiratud. Õiged harjutused võimaldavad liikuvuse taastada ja kiiremini naasta oma igapäevategevuse juurde maksimaalse võimekusega.

Sporditraumade ja korduvate vigastuste vältimiseks

Targad treeninguteadlased on ütelnud: „Treenida oskab igaüks, võidab see, kes taastuda oskab.“

Pärast spordivigastust

Igale sportlastele on saavutuslikust seisukohast tähtis, et treeningupaus ei kestaks pikalt. Õigete harjutuse ning soovitustega saab kiiremale paranemisele kaasa aidata.

Operatiivset sekkumist mittevajava seisundi parandamiseks

Ortopeedide sõnul paraneb suur osa skeleti-lihassüsteemi vaevusi n-ö iseenesest, st ilma operatiivse sekkumiseta. Kui korrigeerida rühti, koormata alakasutatud lihaseid ning venitada põhilisi liigutajaid, võivad vaevused järk-järgult taanduda.

Istuvast tööst tingitud vaevuste leevendamiseks

Inimese keha pole loodud istumiseks. Hea oleks aktiivsel ajal päevas keha liikuvuses hoida ning vahepeal väsimuse korral end pikali heita ja pisut puhata. Pikad tööpäevad istuvas asendis tekitavad vaevusi, millega keha ei suuda sageli ise hakkama saada. Seetõttu on vaja olla teadlik, kuidas saab seda olukorda kas vältida, leevendada või parandada.

Lugupeetud külastaja!

Tere tulemast meie füsioteraapiakeskusesse!

Siin saate alustada ja jätkata trauma- või operatsioonijärgset taastusravi ning selle ka edukalt lõpetada. Aitame Teil võimalikult kiiresti paraneda, et saaksite jälle endiselt liikuda ja töötada. Koostame just Teie vajadustele vastava ravi, et Teil oleks võimalik peagi tagasi pöörduda vigastuseelse (spordi)tegevuse juurde. Kuigi haigusliku seisundi järgi on taastumise kulgu võimalik mingil määral prognoosida, ei pruugi harjutusi tegemata head tulemust saada. Omaette katsetades ning võib-olla interneti kaudu ravivõimalusi otsides ei saa olla kindel, et taastumine kulgeks oodatult. 

Ühiselt on lihtsam!

 

Vastuvõtule tulles palume kaasa võtta kõik antud juhtumit käsitlevad dokumendid

(röntgeni ülesvõtte, MRT vastus, epikriis ehk haiguslugu, arsti saatekiri, jms)